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Die Generali Foundation hat eine beachtliche Reihe von Publikationen herausgegeben, darunter einige umfangreiche Standardwerke. Der Schwerpunkt ist weniger auf eine Dokumentation der eigenen Aktivitäten gerichtet, als vielmehr auf nachhaltige und hochqualitative Veröffentlichungen zur zeitgenössischen Kunst, die sich eher an eine fachspezifische Leserschaft wenden.
 

Unsere Publikationen sowie Plakate und Postkarten mit Werken aus der Sammlung können auch in der Generali Foundation erworben werden.
 

Kontakt
Brigitte Fortner
Leiterin Shop Museum der Moderne Salzburg
Telefon +43 662 84 22 20-401
shop@remove-this.mdmsalzburg.at

Art After Conceptual Art

"Art After Conceptual Art"
Alexander Alberro und Sabeth Buchmann (Hg.) für die Generali Foundation, Wien 2006.

Vorwort von Dietrich Karner, Vorwort der Herausgeberin der Schriftenreihe Sabine Breitwieser, Einleitung von Alexander Alberro, Texte von Edit András, Ricardo Basbaum, Benjamin H.D. Buchloh, Thomas Crow, Helmut Draxler, Elisabeth Ferrell, Isabelle Graw, Helen Molesworth, Luzia Nadar, Henrik Olesen und Gregor Stemmrich.

Engl., 240 Seiten, 73 s/w Abbildungen, Softcover
ISBN: 3-901107-50-9
EUR 29,90
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  • Beschreibung


    • Art After Conceptual Art tracks the various legacies of conceptualist practice over the past three decades. The anthology introduces and develops the idea that Conceptual art generated several different, and even contradictory forms of art practice. Wheras some of these art modes contested commonplace assumption of what art is, others served to buttress those beliefs. The bulk of the volume features newly written and highly innovative essays challenging standard historicizations of the legacy of Conceptualism, as well as the critical impact of these art practices on art since the 1970s. The essays explore topics as diverse as the interrelationships between Conceptualism and institutional critique, neoexpressionist painting and conceptualist paradigms, Conceptual art's often-ignored complicity with design and commodity culture, the specific forms of identity politics taken up by the reception of Conceptual art, and Conceptualism's North/South and East/West dynamics. A few texts that continue to be crucial for critical debates within the fields of conceptual and postconceptual art practice, history, and theory have been reprinted in order to convey the vibrant and ongoing discussion on the status of art after Conceptual art. The present volume aims to trigger an exploration of the relationship between postconceptualist practices and the beginnings of contemporary art.